Santoro: Londýnsky dizajn, ktorý zhmotňuje detskú fantáziu

Sú také rozmanité – a predsa stačí jediný pohľad, aby ste ich rozpoznali. Bábiky, doplnky, školské potreby, tašky a darčekové predmety britskej značky Santoro nesú pečať nezameniteľného dizajnu Lucia a Meery Santorových, ktorí sa môžu pochváliť spoluprácou s filmovými štúdiami 20th Century Fox aj kráľovským šperkárstvom Jej Veličenstva. Vy však pre ich nápadité produkty do Los Angeles ani Londýna chodiť nemusíte – v bohatom zastúpení ich nájdete aj v sieti predajní TOYETO Vnímavé hračky.


Veci, aké by ste v detstve sami chceli

Základný kameň značky, ktorá sa dnes pýši viac než päťdesiatkou prestížnych ocenení a zákazníkmi v 60 krajinách sveta, bol položený v roku 1983. Prvá dielnička pod značkou Santoro vznikla na Carnaby Street v londýnskej štvrti Soho a povesťou Mekky kreatívneho dizajnu. Za značkou stoja manželia, ktorých okrem lásky spojila aj tvorivosť a túžba realizovať sa podľa vlastných pravidiel. Nápad produkovať dizajnové predmety pre deti priniesla Meera. „Milujem umenie, pohľadnice, omaľovánky a príbehy a veľmi som túžila vyrábať veci, o akých som sama v detstve snívala,“ povedala v sérii rozhovorov Women in Business.

Santoro Poppi

Čoskoro sa ukázalo, že jej vízie dokážu osloviť aj zástupy iných ľudí. Vlastne, akoby v duchu porekadla „dobré sa predáva samo“, stačila len jediná kolekcia a na malý ateliér z Carnaby Street sa začali sypať prestížne zákazky z celého sveta. Značka Santoro sa postupne stala exkluzívnym výrobcom predmetov s najrôznejšími motívmi, ako sú hollywoodske ikony či londýnska pevnosť Tower pri príležitosti jej znovuotvorenia. K pestrému výpočtu spoluprác patrí aj United Colors of Benetton, Harrods, Sogo či newyorské múzeum MoMA.

Skutočnou doménou značky Santoro však sú vlastné unikátne kolekcie. K ich prvým veľkým úspechom patrila séria pohyblivých 3D pohľadníc, ktorých originalitu a prepracovanosť ťažko k čomukoľvek prirovnať. Dodnes patria k ich najvyhľadávanejším produktom, hoci Lucio, ktorý je aj hlavným dizajnérom firmy dnes tvrdí, že by ich radšej ani nevymyslel vediac, koľko s nimi bude roboty. Nasledovali úchvatné 3D knihy, bábiky a široká paleta úžitkových predmetov s nezameniteľným dizajnom. Dnes už pod hlavičkou Santoro Deluxe Design dokonca nájdete aj vyhľadávané štúdio interiérovej architektúry.

Santoro Kori Kumi


Vkus a kvalita nepatria len do sveta dospelých

Pokiaľ ide o predmety určené predovšetkým deťom, Santoro je vlastne zhmotnený svet dievčenskej fantázie. Snové scenérie v teplých farbách, čarovní dôverníci zo zvieracej ríše, nevšedné hrdinky s úchvatnými nápadmi aj vzrušujúcimi tajomstvami. Keď si ich raz vpustíte do života, akoby ste našli nového priateľa, ktorý vás môže v podobe predmetov každodennej potreby sprevádzať na každom kroku. Nečudo, že sa dizajn z dielne Santoro stal vyhľadávaným nie len medzi deťmi, ale aj medzi dospelými ženami, ktoré sa neboja vyčnievať z davu.

Z viacerých kolekcií z dielne Santoro sa stal celosvetový fenomén a možno ich poznáte, hoci ste dosiaľ ani nevedeli, odkiaľ pochádzajú. Ako, napríklad, Gorjuss – kultové „dievčatko bez úst“, Kori Kumi – dievčatko a zajačik z optimistickej ríše „večného leta“, alebo kolekcia Mirabelle, ktorá je nežná a zamyslená, ako ráno na anglickom vidieku. Produkty z dielne Santoro však idú ešte o kus ďalej. Hlavný motív vždy dopĺňajú filigránsky vypracované detaily – napríklad unikátne prívesky, ktoré by mohli pokojne byť samostatnými šperkmi. Samozrejmosťou sú vysoko kvalitné materiály, vďaka ktorým sú produkty dlho krásne aj pri intenzívnom používaní.

Santoro Mirabelle

Zo Santoro sa za 35 rokov existencie stala mimoriadne silná obchodná značka. Jej úspech však má aj širší rozmer – tvorí, totiž, efektný protipól nevkusným, nekvalitným a prvoplánovým produktom, ktorými je trh s detskými produktmi zaplavený. Učí nás vidieť, že aj bábika, peračník či detský ruksak môže byť malým kúskom umenia – a že si ho my aj naše deti zaslúžime.